måndag 1 oktober 2007

Heder åt snabbmaten!

Var lite deppad idag när jag skulle till jobbet. Ni vet sådär att man inte vet vilken ände man skall börja i. Var så himla trött när jag vaknade och skulle göra vad som helst (nästan) för att få ligga kvar i sängen. Har alltid undrat över varför man skall gå upp så tidigt? Vem har bestämt att skolorna och de flesta arbeten skall börja just 8? Vad är det med just detta klockslag som är så heligt att just då skall dagen börja? Finns det verkligen någon vuxen eller något barn som jublandes hoppar upp ur sängen just då? Jag tror de flesta skulle vilja sova några timmar till.

Har en del problem på jobbet som måste lösas. Ett antal tegelstenar som skall plockas ner för att man skall kunna börja gå framåt. En del tegelstenar är riktigt tunga och det är just då man bara skulle vilja vara ”vanlig” anställd och veta att någon annan tar hand om dem. Men nu är man ju inte det utan det är bara att koppla på ”jag är den gladaste chefen någonsin”-minen och vara sådär vanligt käck och positiv som man skall vara som chef för att man skall smitta av sig på omgivningen. Det är något som är det svåraste med att vara chef/företagsledare. Att aldrig visa sin oro. Ibland vill man bara vara det lilla barnet som ropar på mamma eller pappa om hjälp. Men nu kan man ju inte det så det är bara att plocka bort alla tunga stenar för hand och gå vidare och lösa alla problem.

Även om klockan är sent så är inte dagen slut. Måste lägga in några ordrar till vår/sommar kollektionerna och dessa måste vara inne i morgon bitti då produktionerna skall igång. Det är mycket att tänka på. Hur mycket skall jag köpa in? Vad tror jag kommer att gå bäst? Vilket kommer jag att tjäna mest pengar på? Kommer jag ha likviditet när varorna kommer hem till Sverige och skall tullas in. Alla varor skall betalas i förskott och när man tullar in varorna i Sverige skall man även lägga ut införselmoms, vilket blir ganska mycket pengar, innan man får tillbaka dessa 3-4 månaderna efter varornas ankomst.

Jobbade till ganska sent så efter jobbet beställde jag pizza, tog en sväng förbi hästen och klappade lite på honom, hann inte rida idag. Vilken tur att vi har pizzerior, Mc Donalds mm för oss hårt arbetande mammor. Det är vår räddning många gånger när fantasin helt är borta vad man skall ha till middag och även orken att laga mat också. Heder åt snabbmaten!

Skall slita min yngste från datorn och göra läxorna. Sedan skall jag ta mig en varm dusch, ta på mig myskläder och lägga mig i sängen med min bärbara och sätta igång med jobbet. En maskin tvätt måste jag ju också hinna med. Å plocka undan, gå ut med hundarna, ge hundarna och katterna mat mm. Fullt upp som vanligt men man har ju valt det själv…