tisdag 2 oktober 2007

Hästar och män...

…går inte ihop eller? Men jag förstår männen. Att träffa en tjej som har en egen häst är att dra den största nitlotten av dem alla. Varje dag skall hästen pysslas om, borstas och ridas och vi bara älskar dom. Sedan kostar de en del pengar att hålla igång också, de ”små” liven. Men de är ju värda allt det där, säger vi som tycker om dem.

Männen till oss hästägare, som kanske inte tycker om vår omsorg om dessa fyrbenta, skulle nog hellre vilja att vi la ner all denna tid på att pyssla om männen själva, gosa med dem och tänk att spendera så mycket pengar på dem.

Men i vår familj är det hästen som får allt, tycker min sambo. Kan ana lite svartsjuka där kanske.
Men nu hade jag hästen innan jag träffade min sambo och när jag träffade min sambo sa jag till honom: ”Det är ingen idé att du ber mig välja mellan dig och hästen någon gång för du vet vad jag väljer!” Och han har aldrig frågat, rädd för svaret kanske.
Nä, han är tålmodig, min sambo, och jag vet att han tycker om att jag har ett intresse.

Har varit en bra dag idag. Känns som jag har fått gjort mycket på jobbet. Håller på att flytta mitt kontor som jag har idag till vår butik där vi har plats för mig att vara. Vill vara där, älskar vår butik och vill vara mer nära kunderna än vad jag är idag. Skall bli roligt att få vara där och jag har längtat länge efter denna flytt. I dag kopplades datorer in och skrivbord mm flyttades. Imorgon blir det pärmar och annat smått och gott som jag har.

Var och handlade lite kläder till 17-åringen. Mysigt att gå och handla med sina vuxna barn. Sedan blev det McDonalds mat att ta med hem till familjen. Nu skall jag bara ta det lugnt och slappa.

Apropå att jag har varit i stallet ikväll så skall min käre sambo inte klaga för nu när jag ville ha lite uppmärksamhet, då gick det inte för sig, för just nu är det Champions League på TV… Så vi drar nog vårt strå till ”egna intresse”-stacken båda två!