tisdag 9 oktober 2007

Inventering och övergångar

Ikväll har jag tränat övergångar. Nu finns det säkert inte någon som vet vad man gör en tisdagkväll när man tränar övergångar? Jo, jag har varit hos min häst och det som jag tycker är roligt att träna är dressyr. Dressyr är en otrolig prestation av både häst och ryttare. Ser man det på TV så tycker man säkert det ser så himla lätt ut, men det är det inte. Det är otroligt svårt och en dressyrhäst måste vara lika vig som en gymnast. När man tränar övergångar så rider man i trav och bryter av till skritt och sedan skritt och upp till trav och från trav till galopp… Man byter alltså gångart till den som ligger närmast. Då ökar man vigheten hos hästen och detta är jobbigt att träna för både hästen som skall bygga muskler och även mina stackars muskler får jobba. Tänk att när man rider så är det jag som ryttare som får detta jättedjur att röra sig på olika sätt och det kräver lite träning i musklerna för hästarna är inte små...
Efter träningspasset så fick han ett rejält bad och varmt täcke på ryggen och sedan gott kvällshö.

Var i Stockholm hela dagen igår och bilade hem sent på kvällen. Kom hem runt midnatt. Sedan var det upp igen på morgonen, väcka Jeppe, 9 år, som skulle till skolan, gympapåsen skulle packas.

Sedan skulle jag vara på ett möte inne i Göteborg 8,30. Det var ett frukostmöte som skulle handla om hur man handlar med alla sina sinnen. Hur man får kunderna att köpa mer beroende hur butiken ser ut, ljudet i butiken, lukten i butiken mm. Lät intressant men fastnade i köer på vägen in så jag hann inte. Så himla typiskt.
Åkte sedan till min butik, där jag precis har flyttat in mitt kontor. Självklart fungerade inte den nyinkopplade routern så jag fick ta det lugnt ett par timmar innan detta löste sig. Sedan var det fullt upp med pappersjobb. Trist!

Så nu efter en hel arbetsdag och träning sitter man med sin inventering. Alla priserna skall in och jag har ca 3000 artiklar. Det finns nog inget som är tråkigare och just nu skulle jag göra vad som helst för att få gå och lägga mig. Om jag hade ett trollspö här och nu så hade jag viftat lite och så hade den goda feen kommit och tagit över allt för mig. Hon hade med den lenaste rösten viskat, ”Lilla Lena, ta nu din trötta kropp och hoppa ner i din goda säng och imorgon när du vaknar så är hela inventeringslistan klar!”

Tror ni på att hon kommer?
Inte jag heller, så det är bara att vackert sitta här några timmar till. Det är vid sådana här stunder man önskar man var en ”vanlig” arbetstagare och slapp sitta på kvällarna och jobba.
I morgon skall jag iväg igen. 2 nya butiksställ skall byggas upp. Ännu en ny dag med nya möjligheter…