torsdag 18 oktober 2007

Idag har jag simmat...

…tillsammans med min yngste son och min sambo.

Har haft extremt hektisk tid med uppbyggnad av våra ställ och i måndags gjorde vi de två sista. Så även om det är mycket jobb just nu så skall jag se till att få lite mer tid över till familjen. Så idag var vi och simmade. Bestämde redan förra veckan att simma skall vi göra idag. Så man inte kan ändra sig…

Ni vet så där som man känner sig när man kommer hem, momentet när man slått sig ner i soffan och man bara varken kan eller vill röra sig mer på hela kvällen. Nä, så nu har vi bestämt oss att vi skall göra något varje vecka.

Det var skönt att simma. Det var jätte länge sedan sist. Men eftersom jag rider så pass mycket så känner jag att jag är i ganska god form. Simmade 750 meter och var lite lagom mör i benen. Köpte korv och hamburgare på vägen hem, måste ju bygga på det som man förlorade i bassängen. Så nu mår man jättebra när man kommit hem.

Men än är inte dagen slut för mig. Har en del jobb att göra fortfarande så min bärbara får kämpa några timmar till. Är fullt upp med bokslut och avstämningar och vi har ganska stor tidspress just nu. Har jobbat med detta hela dagen.

Idag hade vi vår första snattare (som vi kom på) i vår butik. Min äldste son, som jobbar i butiken, tyckte ett par var konstiga och ropade på mig. Då hade de redan gått. Men kvinnan hade stått i skyltfönstret och tittat konstigt mot kassan. En vakt utanför (vi har butiken i ett köpcenter) hade sett detta och även sett henne stoppa ner saker i en påse och de greps med en gång utanför butiken. De hade tagit varor för 550 kr ungefär. Tänk att svärta ner sig för så lite. Ibland undrar man hur folk tänker. Och jag som inte ens har tagit ett tuggummi, inte ens som liten. Har alltid varit så där jobbigt ärlig och ruskigt feg och jag var alltid den som stod utanför godisbutiken, livrädd, när mina kompisar var inne och snattade. Fast jag tror ändå att ärlighet varar längst.

Nej, nu väntar jobbet, även om klockan är tio på kvällen så är inte min arbetsdag slut än.