lördag 29 september 2007

Varför har dygnet bara 24 timmar?

Vem har bestämt det? Kan man inte lägga till några timmar till?
Har så otroligt mycket just nu så vet inte hur jag skall hinna.
Mitt bokslut måste vara färdigt och det är så mycket gammalt som måste gås igenom och hittas, för att allt skall bli rätt. Inventeringslistan måste vara klar och det är den långt ifrån. Det är många timmars arbete kvar bara där. Hela min dag imorgon kommer att gå åt till detta. Så var det med den lediga söndagen.
Måste upp till Stockholm i nästa vecka och titta till butiksställen i varuhusen som är våra. Det är otroligt roligt arbete men just nu vet jag inte hur jag skall hinna med en Stockholmstripp.
Det har kommit massor av nya varor till vår butik som skall upp och dessa måste prissättas och hur skall jag hinna det?
Posten har jag inte hunnnit öppna på en hel vecka. Hur skall jag hinna det?
4 nya varuhus skall ha ställ uppmonterade som jag skall göra och varje ställ tar flera timmar och detta skall vara klart nästa vecka. Hur skall jag hinna det?
Gamla kunder ringer och vill att jag skall ringa upp. Hur skall jag hinna det?
Har möte med banken i nästa vecka och måste förbereda för det? Hur skall jag hinna det?
Har inga rena kläder att ta på mig eller familjen. Måste tvätta. Suck. Hur skall jag hinna det?
Diskbänken ser ut som ett bombnedslag... Måste fixa. Hur skall jag hinna det?

Kan vi inte lägga till några timmar till på dygnet? Fast man skulle säkert fylla dessa också...

Skulle åka till kontoret idag lördag men struntade i det. Har varit en sådan hektisk vecka så jag bara tog det lugnt. Tyckte jag var värd det men som vanligt har man dåligt samvete ändå...
Var i stallet och red min häst. Båda han och jag blev riktigt svettiga och nu har jag en sådan där lagom härlig träningsvärk i mina 42-åriga ben. Känns skönt.

Nä, nu är klockan nio en lördagkväll och nu skall jag sätta igång med tvätten och disken och sedan tänkte jag tömma akvariet så de stackarna får lite rent vatten.

Never ending story för en företagande mamma...